VELKOMMEN hos Danmarks førende bambus ekspert

Vilkår og betingelser

Salgs- og leveringsbetingelser for Bambusdanmark

Alle aftaler / kontrakter om køb via webshoppen indgås på dansk.

Ved handel hos Bambusdanmark skal du gennem følgende trin.

  1. Læg varerne i indkøbskurven
  2. Tryk på knappen “varer i kurven” i øverste højre hjørne
  3. Tryk på knappen “Bestil”
  4.  Indtast navn og adresse oplysninger
  5. Tryk på ”knappen” ”Godkend og betal”
  6. Indtast dine konto oplysninger
  7. Tryk på knappen ”Gennemfør betaling”

Fra punkt 1 til 6 kan du på et hvilket som helst tidspunkt annullere købet
Når du bestiller via Bambusdanmark modtager du en ordrebekræftelse. Hvis du vil rette i ordren efter den er afsendt til os – skal du hurtigst muligt sende en mail på mail@bambusdanmark.dk eller ringe til os på 22 46 64 67 og oplyse, hvad du ønsker rettet. Husk at opgive ordre nr. Vi bestræber os for at besvare e-mails henvendelser hurtigst muligt.

Betaling
Alle priser er i danske kroner og incl. moms.
Det er muligt at betale med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort og Mastercard. Der kan også betales med mobilepay eller ved direkte bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesperioden.

Reservation af beløb:

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
    2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
  2. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.Vi tager ikke kortgebyr og beløbet hæves først på dit kort, når varen sendes.

Offentlige myndigheder kan betale via EAN

Ved forsendelse til udlandet pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Kunden er velkommen til selv af arrangere transport/afhentning på vores adresse.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Fragt
Vi bestræber os på at levere en given vare inden for 4-5 hverdage, hvis varen er på eget lager.

Er varen ikke på lager, men betragtes som en bestillingsvare, der skal bestilles hjem fra leverandør med containerfragt, kan leveringstiden være op til 3-4 måneder.

Varen leveres enten af fragtmand eller Bambusdanmarks egen chauffør, og du bedes kvittere for modtagelsen.

Hvis varen ikke kan modtages personligt på adressen (ingen hjemme) kan du i bemærkningsfeltet anføre dette. Noter at varen kan sættes på terrasse, carport, gård etc. – et nærmere anført sted. Dette sker på eget ansvar.

Er du ikke hjemme til at tage imod varen på det aftalte tidspunkt, eller ikke har aftalt hvor varen kan sættes, skal du selv betale for ny levering.
Levering med fragtmand koster 550 kr,-. (dog kun brofaste øer).
Forsendelse med en stor palle  kr. 800,- (dog kun brofaste øer).
Ved levering til øer indhentes pris hos fragtfirmaet.
Ved køb over kr. 9.000,- er der gratis levering.

Hvis din ordre angår mindre produkter som produkter til vedligeholdelse etc.. vil varen leveres med Bring eller Post Nord. Små pakker kr. 100,- Større pakker kr. 180,- Dette vil fremgå ved bestilling på webshoppen.

Hvis du bestiller både større og mindre produkter vil det altid være den højeste fragtpris der vil være gældende. Bestiller du bambusstokke på 3 og 4 mtr, vil fragt prisen fremgå af webordren.

Ikke-brofaste øer / udland
Ønsker du varen leveret til ikke-brofaste øer eller udlandet, må du gerne kontakte os før købet, for nærmere aftale om fragtpris.

Beskadiget vare
Er varen synligt beskadiget ved modtagelsen (direkte synlig beskadigelse af emballage og af varen) skal chaufføren gøres opmærksom på dette. Du kan derefter nægte at modtage varen. Bambusdanmark bør straks underrettes om, at varen er nægtet modtaget grundet synlig/tydelig skade. Tag gerne foto af skaden efter aftale med chaufføren.

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@bambusdanmark.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Det er ikke muligt at fortryde varer, der er fremstillet eller tilpasset på bestemte mål ift. aftale indgået i butikken, på korrespondance, eller tilføjet på webordren efter aftale, da disse betragtes som en vare fremstillet specielt.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

De fleste varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis hegn, lange bambusstokke og udebade etc..
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 550 kr. Kontakt os endelig ved hjælp med bookning og så vil vi sørge for, at vores fragtmand kan være jer behjælpelig.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur på samme måde som den er fremsendt.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalinger modtaget fra dig. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Bambusdanmark
Bakkegårdsvej 102C
3050 Humlebæk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt efter aftale på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Der ydes ikke garanti ved følgende forhold:
Vi skal gøre opmærksom på at bambus er et naturprodukt, og det er købers pligt at læse de informationer, der står angivet på hjemmesiden ift. bambus og dens egenskaber. Revner og åbninger i bambus, er en del af produktets natur, og anses derfor ikke nødvendigvis som at være en mangel, der kan udløse reklamationsret.

Det samme gælder blegning fra solen, belægning ifm. fugt, fungus samt misfarvning af bambus. Da det er et naturprodukt kan størrelser afvige fra de på hjemmesiden angivne specifikationer. Rust og corrision omkring stålwiren brugt til hegn.

Der er ikke tale om en berettiget reklamation, hvis fejlen skyldes forkert eller skødesløs brug af produktet.

Defekter på produktet som er opstået som følge af vejr og vind, eller årsager der ligger uden for Bambusdanmarks kontrol. Garanti forsvinder ved forkert eller skødesløs brug af produktet.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 uger efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bambusdanmark
Bakkegårdsvej 102C
3050 Humlebæk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du ønsker at returnerer varen, bedes du gøre det efter aftale med Bambusdanmark, og vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

PERSONDATAPOLITIK 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Ud over de personlige oplysninger logges også ip-adresse, og evt. andre tekniske detaljer. Disse oplysninger anvendes udelukkende til statistik og ved sager omkring misbrug/svindel.

Personoplysningerne registreres hos Bambusdanmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@bambusdanmark.dk

Cookies
Bambusdanmark anvender kun session cookies (som ikke gemmes af din computer), disse cookies indeholder ingen personlige oplysninger.
Dette betyder at du trygt kan handle hos Bambusdanmark.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@bambusdanmark.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
www.naevneneshus.dk http://www.naeveneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst kr. 1.110,- kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).

Til:
Bambusdanmark.dk
Bakkegårdsvej 102c,
3050 Humlebæk
email: mail@bambusdanmark.dk

Jeg meddeler hermed, at jeg ønkser at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:____________ Modtaget den:_____________
Forbrugerens navn:__________________________________
Forbrugerens adresse:___________________________________________
Forbrugerens underskrift:____________________________ dato:_______

Handelsbetingelserne er opdateret 13/6-2024

Views: 1079

Skip to content