Vilkår og betingelser

Salgs- og leveringsbetingelser for Bambusdanmark

Alle aftaler / kontrakter om køb via webshoppen indgås på dansk.

Ved handel hos Bambusdanmark skal du gennem følgende trin.

  1. Læg varerne i indkøbskurven
  2. Tryk på knappen “varer i kurven” i øverste højre hjørne
  3. Tryk på knappen “Bestil”
  4.  Indtast navn og adresseoplysninger
  5. Tryk på ”knappen” ”Godkend og betal”
  6. Indtast dine kontoplysninger
  7. Tryk på knappen ”Gennemfør betaling”

Fra punkt 1 til 6 kan du på et hvilket som helst tidspunkt annullere købet
Når du bestiller via Bambusdanmark modtager du en ordrebekræftelse. Hvis du vil rette i ordren efter den er afsendt til os – skal du hurtigst muligt sende en mail på mail@bambusdanmark.dk eller ringe til os på 22 46 64 67 og oplyse, hvad du ønsker rettet. Husk at opgive ordre nr. Vi bestræber os for at besvare e-mails henvendelser hurtigst muligt.

Betaling
Alle priser er i danske kroner og incl. moms.
Det er muligt at betale med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort og Mastercard, Ønsker du at betale med mobilepay skal du bruge vores forretningsnummer: 57267, og skrive dit ordre nr, i referencen, samt oplyse os om at du har betalt via mobile pay. Der kan også betales ved direkte bankoverførsel.

Offentlige myndigheder kan betale via EAN

Ved forsendelse til udlandet pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Kunden er velkommen til selv af arrangere transport/afhentning på vores adresse.

Fragt
Vi bestræber os på at levere en given vare inden for 4-5 hverdage, hvis varen er på eget lager.

Er varen ikke på eget lager, men skal bestilles hjem fra leverandør vil vi undersøge leveringstiden og kontakte dig.

Varen leveres enten af fragtmand eller Bambusdanmarks egen chauffør, og du skal kvittere for modtagelsen.

Hvis varen ikke kan modtages personligt på adressen (ingen hjemme) kan du i bemærkningsfeltet anføre dette. Noter at varen kan sættes på terrasse, carport, gård etc. – et nærmere anført sted. Dette sker på eget ansvar.

Er du ikke hjemme til at tage imod varen på det aftalte tidspunkt, eller ikke har aftalt hvor varen kan sættes, skal du selv betale for ny levering.
Levering med fragtmand koster 450 kr,-. (dog kun brofaste øer). Ved køb over kr. 6.000,- er der gratis levering.

Hvis din ordre angår mindre produkter som produkter til vedligeholdelse etc.. vil varen leveres med Bring eller Post Nord. Små pakker kr. 80,- Større pakker kr. 150,- Dette vil fremgå ved bestilling på webshoppen.

Hvis du bestiller både større og mindre produkter vil det altid være den højeste fragtpris der vil være gældende. Bestiller du bambusstokke på 3 og 4 mtr, vil fragt prisen fremgå af webordren, eller fragtpris indhentes fra fragtmand og fremsendes på mail til dig for accept.

Dette er specielt aktuelt for stokke leveret over sundet.

Ikke-brofaste øer / udland
Ønsker du varen leveret til ikke-brofaste øer eller udlandet, må du gerne kontakte os før købet, for nærmere aftale om fragtpris.

Beskadiget vare
Er varen synligt beskadiget ved modtagelsen (direkte synlig beskadigelse af emballage og af varen) skal chaufføren gøres opmærksom på dette. Du kan derefter nægte at modtage varen. Bambusdanmark bør straks underrettes om, at varen er nægtet modtaget grundet synlig/tydelig skade. Tag gerne foto af skaden efter aftale med chaufføren.

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@bambusdanmark.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Det er ikke muligt at fortryde et køb vedr. varer der er aftalt bestilt specielt til dig, eller varer der er tilpasset på mål, og derfor ikke mere er den oprindelige vare.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

De fleste varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis hegn, lange bambusstokke og udebade etc..
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 450 kr. Kontakt os endelig ved hjælp med bookning og så vil vi sørge for, at vores fragtmand kan være jer behjælpelig. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur på samme måde som den er fremsendt.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalinger modtaget fra dig. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Bambusdanmark
Kagerup Byvej 2
3200 Helsinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt efter aftale på ovenstående adresse.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Vi skal dog gøre opmærksom på at bambus er et naturprodukt, og det er købers pligt at læse de informationer, der står angivet på hjemmesiden ift. bambus og dens egenskaber. Revner og åbninger i bambus, er en del af produktets natur, og anses derfor ikke som at være en mangel, der kan udløse reklamationsret.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 uger efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bambusdanmark
Kagerup Byvej 2
3200 Helsinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du ønsker at returnerer varen, bedes du gøre det efter aftale med Bambusdanmark, og vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.   

Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Ud over de personlige oplysninger logges også ip-adresse, og evt. andre tekniske detaljer. Disse oplysninger anvendes udelukkende til statistik og ved sager omkring misbrug/svindel.
Personoplysningerne registreres hos Bambusdanmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.    
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@bambusdanmark.dk

Cookies
Bambusdanmark anvender kun session cookies (som ikke gemmes af din computer), disse cookies indeholder ingen personlige oplysninger.
Dette betyder at du trygt kan handle hos Bambusdanmark.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@bambusdanmark.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08-05-2021

Hits: 401